Risk Manager

Brand Broker creates strong partnerships, working with the best of markets, and provides to its customers, their colleagues and their companies this service with a market leader able to analyze in detail the Company, with all the needs, His characteristics and what to transfer to the insurance market, in which terms, way and time, all in total synergy with the customer's broker and in cooperation with our structure

The result:

Risk Manager

a correct and wide "Risk Management", where for risk we refer to the probability of occurrence of all these events that may lead in loss or damage to the company or the people involved (eg. structural damage, damage to individuals, economic or image damages).

The essential first step in risk management is to know the risks preemptively (which are potentially damaging events, how often can occur and what impact they may have). Without the knowledge of the risk there is no chance to prepare or to take corrective and preventive actions of improvement. This phase of the risk assessment must necessarily be an ongoing process aimed at improving, due that,, over time, external factors or internal risk may change, and should include a forecast of the risk management costs, in terms of economic resources, capability and capacity. Clearly, the risk management costs should not exceed the costs of any damage caused by the materialization of the risk itself.

And even in the most delicate phase of the connection between insured and insurer ,through the knowledge and the analysis of the customer, in help with the broker that follows him, our Risk Manager is able to manage the phase of the loss by implementing all the management processes, contain and support to the customer and the insurer for the correct amount of damages. 

The result? The Settlement times are among the lowest of the insurance market, the total negotiation with the insurer of the damage and, only in amounts quantified for the client, a report from the risk manager, who always leaves the final decision to the client whether to accept the amount, providing to him all the useful economic, judicial and the study of the underwritten policy, everthing revelant for the proper final evaluations.

By introducing yourselves as colleagues and partners of BRAND BROKER SRL, Our Risk Manager Antonino Librici is at your disposal.

 

Antonino Librici

Nato in Friuli nel 1955, è laureato in giurisprudenza.

Dopo una carriera in Meie Assicurazioni, Captive Gruppo IRI-STET come Liquidatore e addetto ufficio riassicurazione internazionale,
esercita per anni con successo l’attività di Intermediario in ambito assicurativo.
Sceglie l’attività di Risk Manager associato ANRA e in quest’ambito vanta cooperazioni con primarie società in diversi settori di attività industriale,
ha competenza in materia di fabbricati civili complessi e di pregio architettonico, per altro è membro del Centro Studi ANACI Veneto.
Si occupa di Clinical Risk Management in ambito medico.

Vanta esperienza ventennale, opera in ambito internazionale con una rete di corrispondenti anche circa la valutazione del danno e delle difformità del prodotto,
oltre che di piazzamento assicurativo, riuscendo a valutare a livello globale i rischi di una Organizzazione Aziendale, siano essi di natura strategica,
finanziaria che operativa.

Opera a stretto contatto con uno Studio di ingegneria per tutte le valutazioni riferite al rischio di certificazione del prodotto e dei manuali macchina,
oltre che per quanto attiene la valutazione del rischio sicurezza.

Opera inoltre sempre a stretto contatto con Professionisti nell’area della Risk Analysis finanziaria e di bilancio.

La Sua attività si basa su un processo di mappatura, analisi e stima valutativa dei rischi: questo percorso permette di aumentare il grado di consapevolezza dei
rischi ivi compresi i rischi strategici come il danno  di immagine; è in grado di proporre e decidere l’eventualità di interventi di prevenzione che riducano la
frequenza degli accadimenti dannosi e non da ultimo suggerisce cosa assicurare e in che misura auto ritenere il rischio permettendo di conoscere quanto resta escluso
dalle coperture assicurative in essere affinché diventi argomento di costante monitoraggio in un’ottica di contenimento del relativo centro di costo.

  

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